Klachtenregeling

Indien je een klacht over ons hebt zijn er de volgende mogelijkheden om dit kenbaar te maken.
 
Je kunt je klacht met je eigen psycholoog bespreken. Mocht je dit om wat voor reden dan ook niet willen, dan kun je je wenden tot één der praktijkhouders (esther@psypraktijkoptveld.nl of frank@psypraktijkoptveld.nl) of een andere psycholoog naar keuze binnen onze praktijk. In beide gevallen zullen wij proberen samen met jou tot een oplossing te komen. We streven ernaar om dit altijd op redelijke termijn te doen; in ieder geval altijd binnen 14 dagen.
 
Mocht je bij onze eigen medewerkers onvoldoende gehoor vinden voor je klacht, dan bestaat de mogelijkheid om je klacht te deponeren bij een externe klachtenfunctionaris, die onafhankelijk van de praktijk is. Alle behandelaren van onze praktijk hebben via hun eigen beroepsvereniging toegang tot een klachtencomissie of een klachtenfunctionaris.
 
Voor Martje, Claudia en Marion moet je zijn bij de NVGzP: https://www.nvgzp.nl/diensten/nvgzp-klachtenregeling/
Tot slot, als je een klacht hebt over Annet, richt je dan tot P3NL: https://www.klachtencompany.nl
 
Is je kind in behandeling bij één van onze psychologen, dan is het juiste adres voor een klacht: https://www.akj.nl/ouders/klacht/?d=ouders
 
Soms is er sprake van een geschil. Hiervoor zijn we aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg in den Haag.  Is er sprake van een geschil dan kunt u hier verdere informatie vinden: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/clienten/zorgcommissies/vrijgevestigde-ggz-praktijken/

 

Er is ook een mogelijkheid om je klacht te deponeren bij het Medisch Tuchtcollege. Meer informatie vind je hier: https://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ik-heb-een-klacht

 

Heb je nog vragen? Stel ze! Ook als het gaat om een klacht zullen we proberen je zo goed mogelijk verder te helpen.